Friday, 24 August 2012

Yam's Raya Diary

Assalamualaikum nyahhh :)

Sat sat nak pasang lagu raya Dayangku Intan. lagu raya fav I tahun ni tauu.

Wow puasa tak cerita satu habuk dah cerita raya terus. Malas nak menaip masa puasa la. Heh.

Tahun ni kitorang sekeluarga beraya di KB. Bertolak balik kampung sehari sebelum raya. Feeh mencabar kesabaran dan kesihatan tiap kali balik kampung ni. Dengan cuaca panaih gedegang, naik terus suhu badan. Nasib baik kali ni tak visit Dr. Fatah dekat Jelawat nun. Doktor yang wajib terima kehadiran aku setiap kali balik KB. Huntonggg doc.

Pagi raya macam biasa, dapur dah berketuk ketak seawal 4+am. Suara mak2 bingitkan lagi pagi raya. Terpaksalah mangkit awai, mandi awai, makan awai, semua awai lah. Huhu. Lepas solat raya, pakai baju kurung, tunggu apak balik then salam2 sambil kutip duit raya. Indah betul dunia bila dapat duit raya. Aaaah nak kata aku budak2 pun, budak2 laah. Hahahahahaha. Kat rumah mek aku ni, juadah fav cuma satu: ketupat manis. Mek memahami cucu yang sekoq ni. Tiap kali balik raya mesti ada. Kau orang ada yang tak pernah rasa? Hah pegi cari cepat dan rasa. Sedap nak mampos oii.

Pokoknya, lepas pukul 10 pagi hari raya pertama, pakai t-shirt balik. Biasa la tuee. Tak kuasa nak jangok lama2. Hohoooo. ^^

Selamat hari-hari beraya kakcik kakcik sekalian. Maaf zahir dan batin.

p/s: TWICE dah kita kan kan. hek3 :)





Jangan malu malu tengok gambar raya I
tengok sampai kenyang yah
sekian

||||||
|||||
||||
|||
||
|
\/

Lasagna terakhir Ramadhan ni

Abah bertungkus-lumus mengecat rumah

Butterfly brooches beli kat Giant, 4-RM10. moorahhh

Amni makin comel momel masam. huh geram!

Le uncles & aunts

Le cousins (exclude the keciks)

Dato' & datin :P